Navigation
Begivenheder
Ma | Ti | On | To | Fr | Lø | Sø |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
Ingen begivenheder.
Skolestart
Retningslinier og principper

Valmuegruppen
Målet er at forberede vore børn til kommende skolestart.
børnene vil starte med en, for dem, længe ventet aktivitet, nemlig, "indkitning" i Valmuegruppen. At være barn i Valmuegruppen, betyder både flere rettigheder men også større ansvar og nye krav fra de voksne.
Vi vil i forløbet, gennem aktiviteter og leg styrke børnene i:
Sociale kompetencer
- at kunne lege.
- at modtage en besked og udføre den.
- at kunne lytte til andre.
- at kunne koncentrere sig om en opgave i længere tid.
- at kunne kende forskel på dit og mit.
- at kunne aflæse kropssprog og ansigtsudtryk.
- at kunne vente, og udsætte egne behov.
Selvværd
- at være nysgerrig.
- at have lyst til at gå i gang med noget nyt.
- at turde møde nye mennesker.
- at kunne klare uventet skift.
- at kunne klare andre børns udfordringer og afvisninger.
Selvforståelse
- at kunne fortælle hvem man er, hvad man hedder og hvor man bor.
- at kunne udtrykke sig om sit eget velbefindende og egne behov.
Praktiske ting
- at kunne klæde sig på, selv kunne lyne og knappe sit tøj.
- at kunne spise/smøre med kniv og gaffel.
- at kunne passe på sine ting.
- at kunne klare toiletbesøg selv.

Metode
Vi afholder forældresamtaler i det sene efterår, om de børn der forventes at starte skole i august måned, så forældrene har mulighed for at vælge til og fra ved indskrivningen til skolestart.
I perioden fra september til maj, arbejder vi målrettet på skolestart.
Vi præsenterer børnene for forskellige aktiviteter, som er nærmere beskrevet på planen.

Valmuegruppen
Målet er at forberede vore børn til kommende skolestart.
børnene vil starte med en, for dem, længe ventet aktivitet, nemlig, "indkitning" i Valmuegruppen. At være barn i Valmuegruppen, betyder både flere rettigheder men også større ansvar og nye krav fra de voksne.
Vi vil i forløbet, gennem aktiviteter og leg styrke børnene i:
Sociale kompetencer
- at kunne lege.
- at modtage en besked og udføre den.
- at kunne lytte til andre.
- at kunne koncentrere sig om en opgave i længere tid.
- at kunne kende forskel på dit og mit.
- at kunne aflæse kropssprog og ansigtsudtryk.
- at kunne vente, og udsætte egne behov.
Selvværd
- at være nysgerrig.
- at have lyst til at gå i gang med noget nyt.
- at turde møde nye mennesker.
- at kunne klare uventet skift.
- at kunne klare andre børns udfordringer og afvisninger.
Selvforståelse
- at kunne fortælle hvem man er, hvad man hedder og hvor man bor.
- at kunne udtrykke sig om sit eget velbefindende og egne behov.
Praktiske ting
- at kunne klæde sig på, selv kunne lyne og knappe sit tøj.
- at kunne spise/smøre med kniv og gaffel.
- at kunne passe på sine ting.
- at kunne klare toiletbesøg selv.

Metode
Vi afholder forældresamtaler i det sene efterår, om de børn der forventes at starte skole i august måned, så forældrene har mulighed for at vælge til og fra ved indskrivningen til skolestart.
I perioden fra september til maj, arbejder vi målrettet på skolestart.
Vi præsenterer børnene for forskellige aktiviteter, som er nærmere beskrevet på planen.